I de siste årene har både arbeidsliv og hverdag vært i stor endring, ikke minst i kjølvannet av pandemien. Flere bedrifter har hatt behov for å tenke nytt, og ikke minst forenkle prosesser som tidligere har vært tidkrevende. I det ledd valgte Teknograd å satse på nettbutikk for bedrifter. 

Vår egen Sales Representative Helene Dahl kan fortelle at det har gjort mye med arbeidshverdagen. 

– Frem til vi fikk nettbutikk gikk all ordrehåndtering gjennom meg. Kundene tok kontakt om de trengte noe, og jeg kjørte gjennom alt av bestillinger manuelt. Nå tilbyr vi både nettbutikk og bestilling via personlig kontakt. Det har vært positivt for både oss og kundene, sier hun. 

Mindre administrasjonstid med nettbutikk

I Corona-året fikk Teknograd det plutselig veldig travelt, siden det hastet for mange å få rett utstyr på hjemmekontoret. Det gjorde at de måtte finne bedre løsninger for å sørge for at folk fikk oversikt over utstyret de kunne tilby, og ikke minst rett pris.

– Ved å se alt på ett sted blir det enklere for både meg og kunden. Selvsagt kan de også ringe for å bestille, det velger mange fremdeles å gjøre, men det å ha muligheten gjør at det er enklere å få oversikt, sier Helene.

Det har også gjort at effektiviteten har gått opp. Ved å kunne minimere tiden på å finne modeller og hente inn pris, har Helene fått mulighet til å fokusere på kundeoppfølging, logistikk og andre arbeidsoppgaver.  

– Før måtte jeg bruke mye tid på å finne den spesifikke maskinen, med dens spesifikasjoner, hos hver enkelt leverandør. Jeg måtte gå inn på hver av deres nettsider for å finne pris. Nå finner du alt i nettbutikken, for alle leverandører – når alt er samlet blir det mye mindre administrasjonstid. 

Gjennom nettbutikken får vi oversikt over tilgjengeligheten fra mer enn ti ulike lager, som leverer til Oslo-området på alt fra timer til noen få dager. Dette sørger for et rikt utvalg og god tilgang – spesielt det siste har vært viktig i det siste.

Hvordan fungerer nettbutikken?

Det skal være enkelt å bestille varer på nett. Det er det også i nettbutikken, som er skjult bak innlogging. Du kan enkelt søke om konto her, eller snakke med din kontakt hos Teknograd. 

Når du har logget deg inn, ser du alle varer i nettbutikken – komplett med:

  • Lagerstatus
  • Dato for når varen er på lager
  • Produktspesifikasjoner
  • Pris 

Du kan også lagre egne favorittlister, så du enkelt finner tilbake til det du bestiller mest. 

Vi kan også sende tilbud til deg via nettbutikken. Da kan du som kunde se produktene i tilbudet, komplett med spesifikasjoner og så videre. Har du tilgang kan du også se ordreoversikt og tilbud, fremfor å se spesifikasjoner i eget vedlegg.

Fleksibilitet møter komfort

Helene forteller at nettbutikken har blitt godt mottatt av kundene. 

– Flere av kundene våre har sagt at de er glade for å kunne se utvalget, leveringsdato og ikke minst pris inne i nettbutikken. Hvis noe haster, og man bare må få bestilt noe, kan man raskt gjøre det uten å ringe noen. Med det sagt er det flere som ringer, og spesielt når det er snakk om å for eksempel bestille flere maskiner, eller mer kompliserte bestillinger. Da kan vi fort ordne bedre priser ved å ta kontakt direkte med våre leverandører, sier hun. 

Det ser man også i tallene. Hittil i år har Teknograd solgt mer enn i hele 2019 – en ekstremt god utvikling. Målt opp mot samme periode i 2020 har salget doblet seg. 

– Nettbutikk i dag er veldig viktig for bedrifter som oss. Det løsner det administrative arbeidet, og alle har innsikt i samme data. En av de store fordelene er at vi og brukerne umiddelbart kan se samme informasjon når det kommer til pris, leveringstid og så videre – det gjør det enklere å finne gode alternativer. Vi synes det har gjort en enorm forskjell, sier Helene.

Mangler du utstyr til kontoret?

Ta kontakt med oss i dag. Vi hjelper deg med det du måtte trenge, og setter også opp en bruker til deg i nettbutikken om det er ønskelig.